Hemresa från Prag

Hemresan var ju som ditresan. Lång, trång och jobbig, haha. Men ännu värre var det ju när man har feber, täppt näsa och halsen gör ont. Tror faktiskt de var det värsta 14 timmarna i mitt liv! Tänk er själva att sitta med feber, alltså att ni är så pass varma så huden verkligen bränner och varje gång ni tar av er så skakar ni till max. Med oväsenet på bussen och ingen chans att sova så var det rätt så jobbigt. Inte förrens sista timmen (damark-malmö) som jag slumrade till. Mamma hämtade oss två i Malmö och vi åkte hem, klockan var cirka 3 när jag väl var hemma.
 
Sov faktiskt inte jättelänge i fredags, fast de har jag inte gjort någon an dessa dagarna så det var ju inget över förväntan. Packade upp, städade lite, duschade och försökte för att i fosterland att bli friskare så jag kunde åka till Robin på kvällen. Det gick sådär, och i och emd Robin hade gäster hos sig så för alls skull så kom jag dit vid halv tio tiden. Blev bättre för ig då energin inte är på topp när febern är där och för alla andra som slapp bli smittade. Blev välkomnad med te och halstabletter samt nytt nässpray som Robin köpt till mig! Plus Robins rum som är nu helt färdigt och nystädat så det skulle vara fint när jag kom hem från semestern! 
 
Oh jag är helt kär i rummet nu, vi lykades verkligen. Fick sova i rummet för första gången, och i den nya sängen för den delen. Jätteskön och stor var den! Haha! Tv:n var uppe på väggen så vi kollade film från sängen vilket var jättemysigt, speciellt när man mådde som jag gjorde. I lördags låg vi bara kvar och gosade i sängen tills vi blev väldigt hungriga och först tog en fika på EH innan vi kilade iväg till Kina restauragen i Trelleborg för kvällsbuffen. Efter det stack vi över en stund för att vara sociala med Niklas där Jacob senare kom också. Jag tog bussen hem sju och fortsatte städa och fixa i rummet som konstigt nog fortfarande var rörgt efter hemkomsten. 
 
Idag har jag bara fokuoserat på att bli frisk, har inte ens matlust längre vilket börjar oroa mig..
En sjukling i Prag
 
T I L D A | |
Upp